හැඳින්වීම
සන්නිවේදනය හා මාධ්ය අධ්යයනය විෂය සීඝ්රයෙන ් වෙනස් වන සුළු වූත්, ලෝකය හා වඩා සමීප සබඳතා පවත්වන ්නා වූත් ප්රායෝගික මෙන්ම ගතික විෂය
ධාරාවක් වේ. විෂය නිර්දේශ අන්තර්ගතයෙහි සන්නිවේදනය හා මාධ්ය පිළිබඳ ශාස්ත්රීය දැනුවත් භාවයට අදාළ නිපුණතා මට්ටම මෙන්ම සිසුන්ගේ පෞද්ගලික
මෙන්ම සමාජීය ජීවිතය හැඩගැස්මට අවශ්ය ප්රායෝගික සන්නවේදන හා මාධ්ය නිප ුණතා සංවර්ධනයට උචිත විෂය කොටස් ද ඇතුළත් කර ඇත.
2016 වසර සිට කි්රයාත්මක කිරීමට නියමිත මෙම විෂය නිර්දේශයෙහි නිපුණතා හයක් යටතේ නිපුණතා මට්ටම් අනුව විෂය අන්තර්ගතය ගොඩනගා තිබේ.
එහි දී ඒ ඒ න ිපුණතා, න ිපුණතා මට්ටම් යටතේ විෂය අන්තර්ගතයට අදාළ ව විවිධ නිපුණතා සංවර්ධනයේ දී ඉටුවෙතැයි අපේක්ෂ ිත ම ූලික ඉගෙනුම් ඵල
හඳුන්වා දීමක ් ද සිදුකර ඇත. විවිධ නිපුණතා සංවර්ධනයේ දී විෂය අන්තර්ගතයට අදාළ ව තවත් ඉගෙනුම් ඵල අත්පත් කර ගැනීමට හැකි වනු ඇත.
ජාතික අරමුණ
පුද්ගලයාට හා සමාජයට අදාළ වන ප්රධාන ජාතික අරමුණු කරා ළ`ගා වීම ස`දහා පුද්ගලයින්ට සහ කණ්ඩායම්වලට ජාතික අධ්යාපන පද්ධතියට සහය විය යුතු ය.
වසර ගණනාවක් මුළුල්ලේ ශ්රී ලංකාවේ ප්රධාන අධ්යාපන වාර්තා සහ ලේඛන මගින් පුද්ගල හා ජාතික අවශ්යතා සපුරාලීම ස`දහා අරමුණු නියම කරනු ලැබී ය.
සමකාලීන අධ්යාපන ව්යුහයන් හා ක්රියාවලින් තුළ දැකිය හැකි දුර්වලතා නිසා ධරණීය මානව සංවර්ධන සංකල්ප රාමුව ඇතුළත අධ්යාපනය තුළින් ළ``ගාකර ගත
යුතු පහත දැක්වෙන අරමුණු සපුරා ගැනීම අධ්යාපන පද්ධතිය ස`දහා වූ තම ඉදිරි දැක්ම ලෙසට ජාතික අධ්යාපන කොමිෂන් සභාව විසින් ප්රත්යක්ෂ කොට ගෙන
ඇත.
ෂ මානව අභිමානයට ගරු කිරීමේ සංකල්පයක ් මත පිහිටා ශ්රී ලාංකික බහුවිධ සමාජයේ සංස්කෘතික විවිධත්වය අවබෝධ කර ගනිමින ් ජාතිකඒකාබද්ධතාව,
ජාතික ඍජු ගුණය, ජාතික සමගිය, එකමුතුකම සහ සාමය ප්රවර්ධනය කිරීම තූළින් ජාතිය ගොඩ නැගීම සහ ශ්රී ලාංකීය අනන්යතාව තහවුරු කිරීම
ෂෂ වෙනස් වන ලෝකයක අභියෝගයන්ට ප්රතිචාර දක්වන අතර ජාතික උරුමයේ මාහැ`ගි දායාදයන් හ`දුනා ගැනීම සහ සංරක්ෂණය කිරීම
ෂෂෂ මානව අයිතිවාසිකම්වලට ගරු කිරීම, යුතුකම් හා වගකීම් පිළිබ`ද දැනුවත් වීම, හෘදයාංගම බැ`දීමකින් යුතුව එකිනෙකා කෙරෙහි සැලකිලිමත් වීම යන ගුණාංග
ප්රවර්ධනය කිරීමට ඉවහල් වන සමාජ සාධාරණත්ව සම්මතයන් සහ ප්රජාතන්ත්රික ජීවන රටාවක් ගැබ් වූ පරිසරයක් නිර්මාණ කිරීම සහ පවත්වා ගෙන යාමට
සහාය වීම
ෂඪ පුද්ගලයින්ගේ මානසික හා ශාරීරික සුව සම්පත් සහ මානව අගයන්ට ගරු කිරීම මත පදනම් වූ තිරසර ජීවන ක්රමයක් ප්රවර්ධනය කිරීම
ඪ සුසමාහිත වූ සමබර පෞරුෂයක් ස`දහා නිර්මාපණ හැකියාව, ආරම්භක ශක්තිය, විචාරශීලී චින්තනය, වගකීම හා වගවීම ඇතු`ඵ වෙනත් ධනාත්මක අංග
ලක්ෂණ සංවර්ධනය කිරීම
ඪෂ පුද්ගලයාගේ සහ ජාතියේ ජීවගුණය වැඩිදියුණු කෙරෙන සහ ශ්රී ලංකාවේ ආර්ථික සංවර්ධනය ස`දහා දායක වන ඵලදායි කාර්යයන් ස`දහා අධ්යාපන තුළින්
මානව සම්පත් සංවර්ධනය කිරීම
ඪෂෂ ශීඝ්රයෙන් වෙනස් වන ලෝකයක් තුළ සිදු වන වෙනස්කම් අනුව හැඩගැස්වීමට හා ඒවා පාලනය කර ගැනීමට පුද්ගලයින් සුදානම් කිරීම සහ සංකීර්ණ හා
අනපේක්ෂිත අවස්ථාවන්ට සාර්ථක ව මුහුණ දීමේ හැකියාව වර්ධනය කිරීම
ඪෂෂෂ ජාත්යන්තර ප්රජාව අතර ගෞරවනීය ස්ථානයක් හිමි කර ගැනීමට දායක වන යුක්තිය සමානත්වය සහ අන්යෝන්ය ගරුත්වය මත පදනම් වූ ආකල්ප හා
කුසලතා පෝෂණය කිරීම
(උපුටා ගැනීම - ජාතික අධ්යාපන කොමිෂන් සභා වාර්තාව 2003)
විෂය අරමුණ
1. සන්නිවේදනයේ න්යායික හා මූලධර්මමය පදනම අවබෝධ කර ගැනීම.
2. තත්කාලීන මාධ්ය පරිසරය අවබෝධ කර ගැනීම හා විග්රහ කිරීම.
3. සන්නිවේදන හා මාධ්ය පරිසරයේ අවශ්යතා සඳහා ස්වකීය නිර්මාණාත්මක හැකියාවන් භාවිත කිරීමේ ක්රමවේද අත්හදා බැලීම.
4. ප්රජාතන්ත්රවාදී පුරවැසියෙකු හා විචාරශීලී ග්රාහකයෙකු ලෙස කටයුතු කිරීමට අවශ්ය නිපුණතා සංවර්ධනය කර ගැනීම.
5. අනාගත වෘත්තීය අවකාශ සඳහා ස්වකීය සන්නිවේදන නිපුණතා සංවර්ධනය කර ගැනීම පිළිබඳ ව අවධානයකින් යුතු ව කටයුතු කිරීම.
No comments:
Post a Comment